Lukijat

lauantai 20. helmikuuta 2016

Kurjenmiekkoja onnittelukortissa ja hyviä kirjoja

P*skarteluhaaste #310   Bingorivini: Tummansininen - X - Embossaus
Happy Birthday
Sinisävyissä onnittelukortti. Tummaa sinistäkin löytyy. X on perhonen. Embossattu valkoinen kartonki puukuviolla, tällä kertaa ihan sinällään, en edes aikonut hangata leimavärillä.

Raamitus yksivärisellä sinisellä ja valmis 3D perhonen. Hiukan elävyyttä mallin tiukkaan neliömuotoon tuonee ohut palanen pohjapaperista vasemmalla valkoisen kohokuvioidun paperin päällä.
***
Lumisateinen ja pilvinen, vähäpakkasinen lauantai. Olin toivonut selkeää, että saisin edes petivaatteet tuuletettua jos en mattoja, mutta annoin olla vain hiukan aikaa peittojen ja tyynyjen tuultumassa työtuolien päälle levitettyinä, ennen petausta.

Pääsin mielipuuhaani lapiointiin, vaikka aika vähän tänään loppujen lopuksi lumimäärä lisääntyi. Oli kuitenkin jo eilisiä pohjia ulkorakennusten ovien edessä, joten niiden kimppuun innolla :)

Hain puita ja lämmitin uunin ja laitoin ruuaksi kukkakaalikratiinia - pakaste - ja armaalleni paistoin lisäksi lauantaimakkarasta kuutioita. Minulle tuote oli liian suolainen, armaani tykkäsi mausta. Muuten hyvä valinta häneltä. Olin kirjoittanut ostoslistan omilla hieroklyyffeilläni joita lääkärikin allekirjoitus kadehtisi. 

Olen vasenkätinen ja koulussa viime vuosituhannella, ei saanut kirjoittaa vasemmalla, vaan opettelin pakon edessä oikealla kirjoittamaan mustekynällä.... Tuhoon tuomittu yritys. Sain vain sekalaista kirjoitusta musteläiskineen kaikkineen. Siispä minulla ei ole minkäänlaista käsialaa vaan raapustelen epämääräisen kokoisia ja horjuvia kirjaimia kuin pieni lapsi joka opettelee kirjoittamaan.

Elikkä kun armaani kaupassa koetti saada selkoa siitä mitä ihmettä piti ostaa, hän hoksasi vain sanan pakaste, tiesi minun tykkäävän kaikenlaisista heinistä ja osti kratiinin.  (Listassa luki seka vih. pakaste 2 tarj.) ihan selvää eikö vain? Olin katsonut kotiin tulleesta alemainoksesta mitä kannatti ostaa :)

No tämä kratiini oli siis todennäköisesti parempi vaihtoehto, ainakin maukkaampi ja valmis ruoka!

Telkkarista on virrannut urheilua tasaisena virtana koko iltapäivän ja minä olen tehnyt tilauskorttia antaumuksella. Tein ainakin viisi versiota, ennenkuin olin tyytyväinen lopputulokseen. Toivon mukaan joku versioista joskus tulee valmiiksi jollekin toiselle tarvitsijalle.

Lauantait ovat hyviä kirjanlukupäiviä varsinkin jos ulkona sataa lunta, kuten tänään. Olen lukenut aika paljon ja kerrankin löysin neljä kirjaa joista jokainen on ollut hyvä! Kirjastohan on toki pullollaan kirjoja, vaan aika vaikeaa on ensinkin muistaa mitkä niistä on jo lukenut ja valita sellaisia joista voisi pitää pelkästään lukemalla takakannen selostuksen.

Useimmiten kannan kotiin kolme, neljä kirjaa joista yhden olen jo lukenut ja muistan parin sivun jälkeen liian hyvin sisällön, yhden joka osoittautuu kamalaksi jaaritukseksi ja ehkä yhden jonka haluan lukea...

Siispä tämä on ollut hyvä lukupäivä!

1 kommentti:

Kiitos kun kommentoit!